0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

باتری Vape یا سیگارهای الکترونیکی

 

 

باتری ویپ چیست؟

باتری ویپ یک قسمت موثر برای ویپ باشد . باتری وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای تبخیر مایع دستگاه ویپ را به عهده دارد.

تمام دستگاه های ویپ باید دارای باتری هستند ، برخی از دستگاه های ویپ باتری داخلی و برخی باتری خارجی دارند .

این باتری ها لیتیومی و قابل شارژ هستند و دارای سایز های مختلف مانند 18650،20700،21700 و …  هستند . بیشتر دستگاه های ویپ باتری 18650 را پشتیبانی می کنند

شما نمیتوانید باتری ویپ هایی که باتری داخلی دارند را عوض کنید و فقط میتوانید به وسیله کابل شارژ آنها را شارژ کنید.

 

انواع باتری ویپ

سیگارهای الکتریکی دارای دو نوع باتری مباشند.

باتری های لیتیوم پلیمر

باتری های لیتیوم یون

باتری های لیتیوم پلیمری

 از این باتری های بیشتر دردستگاه های مهم که نیاز به وزن سبک دارند، استفاده می شود. کاربردهای این باتری ها شامل استفاده در تلفن های همراه، رایانه ها و صنایع کنترل رادیویی است. باتری های لیتیوم پلیمر دارای مزایا و معایب مختلفی هستند .باتری های لیتیوم پلیمری علی رغم اینکه فواید بسیاری دارند به دلایل گرمای بیش ازحد ، شکننده بودن و نداشتن مدار حفاظتی ، سرعت فرسایش بالا ، محدودیت در حمل و نقل و هزینه بالای تولید انتخاب مناسبی برای ویپ و سیگارهای الکتریکی نمیباشند.

باتری های لیتیوم یون 18650 

باتری های لیتیوم یون 18650  پراستفاده ترین نوع باتری برای ویپ است.این نوع باتری ها کیفیتهای مختلفی دارند، و بیشتر ویپ ها با باتری 18650 سازگار هستند . باوجوداینکه که باتری های لیتیومی جدید تر مثل 20700 و 21700 مشهور شده اند ولی به خاطر اندازه بزرگشان آن ها را به ندرت در ویپ ها می بینیم.
سازندگان ویپ هنوز هم به باتری های 18650 متکی هستند چون کوچکترند وعملکرد آنها امتحان و آزمایش شده است. 

 

بهترین برندهای باتری لیتیوم یونی

در این قسمت به معرفی بهترین برندهای باتری لیتیوم یونی 18650 در سال 2022 میپردازیم

باتری لیتیوم یون 18650 قابل شارژ Molicel P26A

باتری لیتیوم یون 18650 قابل شارژ سونیVTC5A

باتری لیتیوم یون 18650 قابل شارژ سونیVTC6

باتری لیتیوم یون 18650 قابل شارژ سامسونگ20S

باتری لیتیوم یون 18650 قابل شارژ سامسونگ 25R

باتری شارژی ای دبلیو تی مدل IMR 18650

بررسی دستگاه ویپ براساس سیستم اتوماتیک و دستی

سیستم ویپ بر اساس باتری اتوماتیک

سیستم ویپ بر اساس فعال کردن باتری به صورت دستی (اولین نوع)

 

ویپ براساس باتری اتوماتیک

هنگامی که از یک ویپ با یک باتری  استفاده می کنید ، یک حسگر، هجوم هوا را تشخیص می دهد و باتری را فعال می کند. با این حال، یک ویپ با یک باتری دستی، باید دکمه را فشار دهید تا باتری فعال شود.کنترل دستی  ممکن است کمی سخت  به نظر برسد، اما خیلی سریع به آن عادت می‌کنید، و به شما کنترل بیشتری می‌دهد.

در حال حاضر دستگاه ها دارای عملکرد فعال سازی باتری خودکار و دستی هستند. اگر شما به تازگی تصمیم گرفتید از ویپ استفده کنید، زمان مناسبی برای انتخاب است، زیرا می توانید ببینید کدام یک از فعال سازهای باتری برای شما مناسب تر است.

دستگاه های دارای چند حالت معمولاً دارای وات متغیر هستند

 

ویپ بر اساس فعال کردن آن به صورت دستی

معمولاً قدرت بیشتری دارند، بخار بیشتری ارائه می‌دهند و ضربه  بیشتری به گلو وارد می‌کنند.

کنترل بیشتری را روی باتری ویپ ارائه می دهد و معمولاً دوره قطع باتری ویپ طولانی تری را ارائه می دهد.

معمولاً به دلیل اندازه بزرگتر ، عمر طولانی تری نسبت به باتری های اتوماتیک ویپ دارند.

اغلب با پنج بار کلیک کردن روی دکمه روشن یا خاموش می شود.

 

باتری ها و مود ها با وات متغیر

ظرفیت باتری در مقابل ولتاژ باتری

یکی از چیزهایی که بسیاری از ویپرهای جدید را گیج می کند، تفاوت بین ظرفیت باتری و ولتاژ یا وات است.

ظرفیت باتری ویپ معیاری از میزان نگهداری شارژ باتری است. ظرفیت باتری های سیگار الکترونیکی معمولاً بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می شود. هرچه امتیاز میلی آمپر ساعت بیشتر باشد، ظرفیت باتری بیشتر می شود و بسته به توان مصرفی، نگه داری شارژ متفاوتی دارند.

اکثر باتری های ویپ غیر قابل تنظیم، ولتاژ خروجی 3.7 ولت دارند. یک باتری با ظرفیت 1100 میلی آمپر ساعت که یک سیم پیچ 1 اهم را تغذیه می کند، نسبت به باتری 800 میلی آمپر ساعتی بهتر خواهد بود. با این حال، هر دو ولتاژ یکسانی را تولید می کنند.ظرفیت باتری به سیم پیچ استفاده شده نیز بستگی دارد، زیرا سیم پیچ با مقاومت کمتر نسبت به سیم پیچ با مقاومت بالاتر، انرژی بیشتری جذب می کند.

 

ظرفیت باتری در مقابل تحویل نیرو

بسیاری از ویپرها به سادگی بزرگترین ظرفیت را انتخاب می کنند (اندازه گیری شده در میلی آمپر ساعت) در حالی که قدرت باتری را نادیده می گیرند.

با این حال، آمپر ناکافی می تواند در دستگاه های ویپ مشکل ایجاد کند. این مشکلات شامل کاهش شارژ سریعتر باتری و یا تخلیه آنی می شود.

اگر یک دستگاه باتری 18650 ویپ دارید، گاهی اوقات بهتر است باتری با آمپر پیوسته بالاتر و میلی آمپر ساعت کمتر انتخاب کنید. به عنوان مثال، باتری Molicell 2600mAh 18650 برای بخار کردن با وات بالا بهتر از باتری Extreme Vape 3000mAh 18650 است.

یک معیار مهمتر در انتخاب باتری ویپ یا باتری سیگار الکترونیکی از میلی آمپر شاخص c باتری است که هر چه بالاتر باشد باتری قدرت بیشتری دارد و مقاومت در برابر تخلیه شارژ بهتری از خود ارائه میدهد

 

عمرباتری ویپ چقدراست؟

پیش بینی عمر دقیق باتری تقریباً غیرممکن است زیرا به موارد زیر بستگی دارد:

طول و دفعات دم شما

چگونه باتری دستگاه خود را شارژ و نگهداری می کنید

ولتاژ یا واتی که استفاده می کنید (فقط باتری های ولتاژ/وات متغیر)

سیم پیچی که در مخزن خود استفاده می کنید

به عنوان مثال، یک باتری برای کسی که کشش های کوتاه را انجام می دهد بسیار بیشتر از کسی که کشش های بسیار طولانی را انجام می دهد، دوام می آورد. اگر دستگاه خود را بهتر نگهداری کنید، باتری بین شارژها بیشتر دوام می آورد. و اگر از یک سیم پیچ با مقاومت کمتر استفاده کنید، انرژی بیشتری مصرف خواهید کرد و باتری آنقدر دوام نخواهد آورد.

گستره وسیع تنظیمات ممکن، تخمین عمر باتری را تقریبا غیرممکن می کند. تفاوت زیادی بین بخار 20 و 80 وات وجود دارد که تنوع در تعداد پاف ها بسیار زیاد است.

با این حال، می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که می‌توانید باتری ویپ خود را با یک بار شارژ، استفاده کنید. ممکن است بتوانید با باتری های با ظرفیت بالاتر یا با دستگاه هایی که از دو باتری 18650 استفاده می کنند، بیش از یک روز از دستگاه خود استفاده کنید.

 

ایمنی باتری

باتری‌های لیتیوم یونی علیرغم اندازه کوچکشان در تولید انرژی بسیار مؤثر هستند. متأسفانه، خواص و مواد شیمیایی مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی به این معنی است که هر باتری لیتیوم یونی پتانسیل انفجار را دارد.باتری های لیتیومی حاوی لیتیوم، سدیم، پتاسیم و سایر عناصر بسیار قابل اشتعال و فرار هستند. اگر اینها را خود به خود در آب بیندازید، دچار انفجار خواهید شد. هنگامی که یک سلول بیش از حد گرم می شود، می تواند منجر به یک واکنش زنجیره ای شود که می تواند باعث تورم باتری یا انفجار شود.خوشبختانه، طراحی مدرن به این معنی است که انفجارها بسیار نادر هستند (یک در ده میلیون تخمین زده می شود).

با این حال، گرم شدن بیش از حد باتری همچنان می تواند مشکلاتی ایجاد کند که می تواند ناشی از یک نقص، مانند اتصال کوتاه یا عایق بندی نامناسب بین سلول های باتری، یا در اثر استفاده نادرست باشد.

اگر یک اتصال کوتاه در داخل باتری ویپ وجود داشته باشد، این اجازه می دهد تا جریان ، جریان یابد. این باعث تولید گرما و آسیب به عایق می شود و مشکل را بدتر می کند. پس از اینکه باتری به دمای معینی رسید، این خرابی نمی تواند متوقف شود و باتری ممکن است به "فرار حرارتی" برود و یا منفجر شود یا گاز داغ را تخلیه کند.

با این حال، دوباره تاکید می کنیم که این یک اتفاق بسیار نادر است،اکثر باتری های لیتیوم یون ویپ استاندارد نیز با محافظت در برابر شارژ بیش از حد طراحی شده اند.این باتری ها حس می کنند که ولتاژ بیش از حد به باتری وارد می شود و سپس باتری را از پذیرش شارژ بیشتر باز می دارد.

با این حال، علیرغم آزمایش باتری ویپ، محافظت از فیوز و محافظت از شارژ بیش از حد، همیشه احتمال کمی برای نقص در یک باتری وجود دارد. احتمال وقوع این اتفاق بسیار کم است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که باوجود ویژگی های ایمنی موجود در باتری ، اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

در نهایت امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و ازخواندن آن لذت برده باشید.

 

مشاوره و پشتیبانی