0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

باتری آیفون 15- بهترین باتری لیتیوم یون دوستدار محیط زیست

استفاده از مواد بازیافتی در تولید باتری های گوشی همراه، به عنوان یک روش بهینه سازی منابع و کاهش آلاینده های محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. بازیافت مواد اولیه و استفاده مجدد از آن ها می تواند الگویی پایدار و البته حفاظتی را به بشریت ارائه دهد.

استفاده از مواد بازیافتی در تولید باتری لیتیوم یون گوشی همراه، می تواند زمان طولانی عمر آن ها را افزایش داده و بنابراین کمک به کاهش میزان پسماند الکترونیکی و افزایش دوره عمر دستگاه های الکترونیکی کند. به طور کلی، استفاده از مواد بازیافتی در تولید باتری های لیتیوم یون گوشی همراه ممکن است باعث کاهش فشار بر منابع طبیعی و کاهش آثار منفی بر محیط زیست شود.

 

 

طراحی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با توجه به احترام به محیط زیست انجام شده است. همانطور که اپل در راستای هدف 2030 خود یعنی خنثی کردن کربن هر محصول از طراحی گرفته تا ساخت و استفاده مشتری را ادامه می دهد، این شرکت، صرفه جویی برق را در کل زنجیره تامین اولویت قرار می دهد و محصولاتی را با مواد بازیافتی و سایر مواد کم کربن طراحی می کند. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس اکنون از محتوای بازیافتی بیشتری استفاده می کنند، با 100 درصد کبالت بازیافتی در باتری و 100 درصد مس بازیافتی در برد اصلی، سیم مسی در موتور Taptic، و فویل مسی در شارژر القایی در MagSafe -. این اولین ها برای آیفون در هر مدل همچنین شامل 75 درصد آلومینیوم بازیافتی در محفظه، 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی در همه آهنرباها و 100 درصد طلای بازیافتی در کانکتور USB-C و همچنین روکش طلا و لحیم کاری قلع در چندین برد مدار چاپی. سری آیفون 15 با استانداردهای بالای اپل برای بهره وری انرژی مطابقت دارد و فاقد جیوه، پی وی سی و بریلیوم است. بیش از 99 درصد بسته بندی ها بر پایه فیبر هستند و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از بسته بندی خود تا سال 2025 نزدیک تر می کند.

باتری لیتیوم یون ایفون 15، همانند باتری‌های دیگری که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، شامل موادی است که برای محیط زیست ممکن است مضر باشند. با این حال، بعضی از ویژگی‌های باتری ایفون 15 باعث می‌شوند که به محیط زیست کمتر آسیب برساند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

1. استفاده از مواد با بازدهی بالا

 باتری ایفون 15 از نوع لیتیوم یون است که باعث می‌شود باتری با ظرفیت بیشتری در شرایط حفظ محیط زیست تولید شود.

2. پیشرفت در فناوری شارژ

ایفون 15 از تکنولوژی شارژ سریع تر نسبت به مدل های قبلی استفاده می‌کند؛ این باعث می‌شود که احتمالاً تعداد زیادی از کاربران بیشتر برای شارژ دستگاه خود از باتری خود اقدام کنند و بتوانند بدون تعویق و زمان انتظار برای شارژ دستگاه خود را به محل‌های شارژ دسترسی داشته باشند.

3. قابل بازیافت: باتری‌های ایفون 15 می‌توانند قابلیت بازیافت داشته باشند، به عبارت دیگر از مواد بازیافت شده ساخته شده اند.برخی از مواد بازیافتی که در باتری لیتیوم یون ایفون 15 استفاده می‌شود عبارتند از:

- کبالت: کبالت موجود در باتری ایفون 15 با استفاده از بازیافت کبالت از دوربین‌ها و دستگاه‌های قبلی آیفون به دست آمده است.

- نیکل: نیکل نیز به عنوان یکی از مواد بازیافتی در باتری ایفون 15 مورد استفاده قرار گرفته است.

- آلومینیوم: مقداری آلومینیوم هم در باتری ایفون 15 به کار رفته است که از دوربین‌های قبلی و دستگاه‌های دیگر آیفون به دست آمده است.

- مس: بخش‌هایی از باتری ایفون 15 شامل مس بازیافتی هستند.

به طور کلی، اپل در طراحی و ساخت باتری لیتیوم یون ایفون 15 از مواد بازیافتی استفاده می‌کند تا به حفظ منابع طبیعی کمک کند و آسیب محیط زیست را کاهش دهد.

هر چند، در کلیه موارد، بیشترین اهمیت برای کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست از آن سوی کاربر بر عهده است، بنابراین باید سعی شود هر گاه که ممکن است محصولات الکترونیکی قدیمی را با توجه به قوانین مربوطه دور انداخت و از روش‌های مناسبی مانند بازیافت برای دفع مداوم آنها اقدام کنیم.

برای کاهش بیشتر تاثیرات منفی بر روی کره زمین، اپل دیگر از چرم در محصولات جدید اپل از جمله لوازم جانبی آیفون استفاده نخواهد کرد. اپل در حال معرفی قاب FineWoven جدید با MagSafe و کیف پول FineWoven با MagSafe است که از یک میکروگره بادوام و ظریف با حسی نرم و جیر مانند ساخته شده است. این ماده از 68 درصد محتوای بازیافتی پس از مصرف ساخته شده است و انتشار کربن به میزان قابل توجهی در مقایسه با چرم کمتر است.

 

مشاوره و پشتیبانی