0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

ساختار و ویژگی مهم باتری های لیتیوم پلیمر

theneedetimeforblog 28 blog.details.readingtime.minute
نویسنده : contentcreatorgroup
1402/06/20
نظرات وبلاگ 0

در مقاله زیر به بررسی ساختار داخلی باتری لیتیوم پلیمر و اجزای مهم آن پرداخته ایم همچنین تاریخچه انواع باتری ها و مزایا و معایب باتری های لیتیوم پلیمری و اطلاعات عمومی در مورد باتری لیتیوم پلیمری و اتفاقاتی که در جریان شارژ و دشارژ باتری لیتیوم پلیمری روی می دهد و نیز هشدارهای ایمنی برای باتری لیتیوم پلیمر را به اختصار شرح داده ایم و در انتها نکات مربوط به دفع و دور انداختن باتری لیتیوم پلیمر را متذکر شده ایم . در متن زیر اطلاعات لازم و کافی جهت خرید باطری لیتیوم پلیمر درج شده است شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان برقینو در بخش فنی تماس حاصل فرمایید.

باتری لیتیوم پلیمری چیست؟

باتری لیتیوم پلیمری که به عنوان باتری LiPo شناخته می شود، به جای الکترولیت مایع که معمولاً استفاده می شود، بر روی فناوری لیتیوم یون کار می کند . این نوع باتری ها قابل شارژ هستند و در نتیجه صرفه جویی زیادی از نظر هزینه برای کاربران فراهم می کنند.

چنین باتری هایی به طور خاص در محصولات و لوازمی استفاده می شوند که وزن آنها یک ویژگی حیاتی است، مانند جایی که وزن در حال حاضر مورد توجه ویژه است. به عنوان مثال، مصرف کنندگان تلفن های همراه سبک وزن را ترجیح می دهند، بنابراین شرکت های تلفن همراه مجبور به استفاده از چنین باتری هایی هستند که به وزن تلفن ها اضافه نمی کنند.

 

دلایل اهمیت باتری ها لیتیوم پلیمر؟ 

امروزه خرید باتری لیتیوم پلیمر به دلیل زمان کار طولانی و قدرت بالایشان آمار و ارقام بیشتری پیدا می کنند و از این رو مهم است که همه جزئیات کوچک را در مورد آنها درک کنیم.

باتری‌های لیتیوم پلیمر (Li-Po) به دلایل زیر بسیار مهم و برتر نسبت به سایر حالت‌های باتری هستند:

1. وزن سبک: باتری‌های لیتیوم پلیمر بسیار سبکتر از سایر حالت‌های باتری مانند نیکل-کادمیوم (Ni-Cd) و نیکل-فلز-هیدرید (Ni-Mh) هستند.

2. ظرفیت بالا: باتری‌های لیتیوم پلیمر دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند که به معنای آن است که می‌توانند برای مدت زمان طولانی انرژی را ذخیره کنند.

3. عمر طولانی: باتری‌های  لیتیوم پلیمر دارای عمر طولانی‌تری هستند نسبت به باتری‌های دیگر، به شرطی که به درستی مراقبت شوند و شارژ شوند.

4. قابلیت شارژ سریع: باتری‌های لیتیوم پلیمر به سرعت بیشتری نسبت به باتری‌های دیگر قابلیت شارژ دارند و می‌توانند در زمان کمتری به طور کامل شارژ شوند.

5. کنترل ولتاژ بهتر: باتری‌های لیتیوم پلیمر دارای ولتاژ کمتری در طول عمر هستند و به راحتی قابل کنترل و مدیریت هستند.

6. حداکثر خروجی بالا: باتری‌های لیتیوم پلیمر قادر به ارائه حداکثر خروجی بالایی هستند و می‌توانند به طور همزمان برای بارهای بالا و کم استفاده شوند.

در کل، باتری‌های Li-Po به دلیل خصوصیات برتری که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و در بسیاری از دستگاه‌ها مانند تلفن‌های همراه، دوربین‌های دیجیتالی و بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر استفاده می‌شوند.

تاریخچه باتری های لیتیوم پلیمری

باتری ها اولین راه عملی برای تولید برق هستند و توسط الساندرو ولتا اختراع شدند. قبل از اینکه ژنراتورها وارد صحنه شوند، باتری ها منبع اصلی برق تا پایان قرن نوزدهم بودند.
هر سال پیشرفت خاصی در فناوری باتری ایجاد می شد که اطمینان می داد چیز استثنایی در راه است. بسیاری از دانشمندان و مهندسان چندین باتری مهم تجاری ساختند که یکی از آنها سلول های مرطوب بود که در مقیاس بزرگ در سیستم های تلگراف و تلفن استفاده می شد.

باتری ها اولین راه عملی برای تولید برق هستند و توسط الساندرو ولتا اختراع شدند. قبل از اینکه ژنراتورها وارد صحنه شوند، باتری ها منبع اصلی برق بودند تا پایان دوره ماشین های الکتریکی باستانی نیز از سلول های مرطوب نیمه مهر و موم استفاده می کردند. این پس زمینه باتری ها کلید توسعه سلول های LiPo بود. کشف سلول‌های باتری لیتیوم پلیمری به دلیل وجود سلول‌های لیتیوم-یون و لیتیوم-فلز بود که در دهه 1980 عمیق شدند. یک نقطه عطف مهم و در عین حال قابل توجه، اولین سلول تجاری لیتیوم یون سونی در سال 1991 بود. پس از آن انقلابی رخ داد که شکل کیسه ای از باتری به نام "LiPo" را معرفی کرد.

 

ساختار داخلی یک باتری لیتیوم پلیمری

باتری لیتیوم پلیمری ترکیبی از ساختار استوانه ای و مستطیلی شکل است. ساختار داخلی به صورت مارپیچی محدود شده است که با قرار دادن یک لایه پلی اتیلن مختصر و بسیار متخلخل بین این دو به ایجاد یک پارتیشن بین بخش آند و کاتد باتری کمک می کند.

همچنین، همانطور که قبلا توضیح داده شد، باتری های لیتیوم پلیمر بر اساس اصل استفاده از محلول الکترولیت مایع کار می کنند، بنابراین بخشی از باتری با محلول الکترولیت مایع آلی پر می شود. همچنین برای محافظت از باتری در برابر حوادث بی سابقه مانند اتصال کوتاه یا انفجار، شیرهای ایمنی و قطعات PTC تعبیه شده است.

به دنبال این موارد، سلول ها به صورت سری یا موازی با یکدیگر نصب می شوند. تعداد سلول ها بسته به ولتاژ مورد نیاز باتری متفاوت است. ولتاژ یک سلول 3.6 ولت و ولتاژ کل باتری مجموع ولتاژ سلول های نصب شده است.

 

 مزایا و معایب باتری های لیتیوم پلیمری

مزایا: 

استفاده از این باتری ها مزیت رقابتی تولید کنندگان را نسبت به سایرین فراهم می کند. زیرا نه تنها اینها قابل شارژ هستند، بلکه به دلیل وزن کم، به معنای واقعی کلمه در هر شکل و اندازه ای قابل تولید هستند.

اما، به یاد داشته باشید، نتیجه در اینجا این است که نرخ تخلیه خود به خود، مانند سرعتی که در آن آنها خسته می شوند، صرف نظر از مقدار استفاده، نیز بسیار کم است و در حدود 5٪ در ماه است.

معایب:

طول عمر کلی آنها نسبتاً بسیار کوتاهتر است (حدود 500-800 چرخه شارژ)، به ویژه هنگامی که در برنامه های کاربردی با تقاضای بالا استفاده می شود، به عنوان مثال، باتری لیپو با دشارژ بالا (250-500 چرخه شارژ).

همچنین، به دلیل شیمی پیچیده و بسیار حساسی که در آن وجود دارد، این باتری ها در طول عمر خود در حین نگهداری، شارژ و دشارژ شدن نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند.

حداقل می توان گفت، اگر مراقبت خوب و مناسب انجام نشود ، باتری لیتیوم پلیمری نیز می تواند منجر به انفجار شود. همچنین به دلیل مسائل ایمنی، توسط شرکت های حمل و نقل به عنوان کالاهای خطرناک طبقه بندی شده است که حمل و نقل آنها را گران و دشوار می کند.

همچنین، آنها در مقایسه با سایر باتری های NiCad و NiMH بسیار گران هستند.

رتبه بندی C چیست؟

همانطور که تقریباً برای همه چیز یک سیستم رتبه بندی یا درجه بندی وجود دارد، هر دستگاه، هر محصول و هر فرآیندی وجود دارد، به طور مشابه، باتری ها نیز با استفاده از یک سیستم رتبه بندی رتبه بندی می شوند.

حقیقت این است که چنین سیستم رتبه‌بندی برای راهنمایی ما در انتخاب مناسب‌ترین بسته باتری بسته به نیازهای خاص ما و ویژگی‌هایی که باتری دارد، لازم است.

در مورد باتری لیتیوم پلیمری، قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید، عمدتاً رتبه های زیر باید بررسی شوند:

رتبه تخلیه (C) چیست؟

این پیچیده ترین اصطلاح در بین همه رتبه بندی ها است.

در اینجا به نظر می رسد، نرخ دشارژ مقداری است که به کاربران امکان می دهد تعیین کنند که باتری چقدر آمپر می تواند به طور مداوم بدون آسیب رساندن به آن خروجی دهد، بنابراین همچنین معیاری برای سرعت تخلیه ایمن باتری است، یعنی بدون آسیب. آسیب رساندن به باتری

بسیاری از برنامه‌های کنترل رادیویی به آمپر بالا نیاز دارند، که دانستن میزان دشارژ باتری را برای اطمینان از عملکرد کلی خودرو به یک عامل مهم تبدیل می‌کند.

چیزی که این را پیچیده می کند این است که این یک عدد مستقل مانند دو عدد زیر نیست. بلکه یک رقم محاسبه شده است که ظرفیت باتری را نیز در نظر می گیرد.

ظرفیت باتری چیست؟

ظرفیت، در اصطلاح اولیه، به کوانتوم قدرتی که یک باتری می تواند نگه دارد، اشاره دارد. به عنوان مثال، ظرفیت مخزن سوخت بر حسب مقدار سوختی که می‌تواند در خود نگه دارد و مدت زمانی که وسیله نقلیه می‌تواند قبل از خالی شدن کامل باک سوخت کار کند، اندازه‌گیری می‌شود. به طور مشابه، ظرفیت یک باتری به میزان توانی است که می تواند نگه دارد.
بر حسب میلی آمپر ساعت (mAH) اندازه گیری می شود.

به عنوان یک مصرف کننده، تنها چیزی که باید بدانید این است که mAH مقدار فشاری است که می توانید به باتری وارد کنید که منجر به تخلیه کامل آن در یک ساعت می شود. بدون شک هر چه عدد بالاتر باشد، باتری بهتر است، زیرا توان بیشتری را در خود نگه می دارد و در نتیجه زمان اجرا نیز بیشتر خواهد بود.

قبل از انتخاب ولتاژ باتری لیتیوم پلیمری، باید بدانیم ولتاژ چیست؟

بنابراین، به زبان ساده، ولتاژ تعیین می کند که دستگاه با چه سرعتی کار می کند. ولتاژ بالاتر سرعت بیشتر است و بالعکس. یک باتری LiPo معمولی دارای ولتاژ نامی (ولتاژ استراحت بسته باتری) 3.7 ولت است.

حال، اگر دستگاه به باتری 7.4 ولتی نیاز داشته باشد، به دو سلول LiPo در یک سری نیاز خواهد بود. این بر اساس یک مفهوم ساده کار می کند که ولتاژ اضافه می شود زیرا در ولتاژ هر سلول نصب شده در سری اضافه می شود تا ولتاژ کل باتری تعیین شود.

در زندگی روزمره ما اغلب با اصطلاحاتی مانند "بسته باتری 2S"، "بسته باتری 3S"، "بسته باتری 4S" و غیره مواجه می‌شویم.

اینها چیزی جز اصطلاحات ساده برای درک ترکیب نیستند، یعنی 2S به 2 سلول در یک سری اشاره دارد. 3S به 3 سلول در یک سری اشاره دارد. 4S به 4 سلول در یک سری و غیره اشاره دارد. این بدان معناست که بسته باتری 3S دارای ولتاژ 11.1 ولت خواهد بود. بسته باتری 4S دارای ولتاژ 14.8 ولت و غیره خواهد بود.

برای توضیح بیشتر:

"4S" به این معنی است که دارای چهار سلول در یک سری است. از آنجایی که هر سلول دارای 3.7 ولت (یا 4.2 ولت در هنگام شارژ کامل) است، باتری دارای ولتاژ بسته کلی 14.8 ولت یا 16.8 ولت است. از طرف دیگر عدد دوم به ظرفیت باتری بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) اشاره دارد. یک باتری 2200 میلی آمپر ساعتی با شارژ کامل می تواند جریانی معادل 2200 میلی آمپر را برای یک ساعت قبل از تخلیه کامل فراهم کند.

مقاومت داخلی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، مقاومت داخلی مشکلی است که باتری در تخلیه انرژی خود به دلیل عوامل داخلی خود با آن مواجه است. هر چه مقاومت داخلی بیشتر باشد، انرژی از دست رفته بر حسب گرما بیشتر است.

بنابراین، ناگفته نماند که مقاومت داخلی بالا برای هیچ باتری خوبی نیست، زیرا نشان می دهد که انرژی تولید شده توسط باتری به مقصد مورد نیاز خود نمی رسد، بلکه از نظر حرارت از بین می رود. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که برخلاف 3 مورد بالا، مقاومت داخلی روی باتری چاپ نمی شود.

این به این دلیل است که مقاومت داخلی ثابت نمی ماند و در طول عمر باتری تغییر می کند و عوامل دیگری مانند دما نیز بر آن تأثیر دارند. با این حال، این از اهمیت آن نمی کاهد. مقاومت داخلی یک معیار به همان اندازه مهم برای کارایی باتری است و باید قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید باتری در نظر گرفته شود. 

باتری لیتیوم پلیمر چگونه شارژ و تخلیه می شود؟

منحنی شارژ باتری لیتیوم پلیمری

منحنی تخلیه در دماهای مختلف

 

بسیار مهم است که شارژرهای سازگار با LiPo فقط برای شارژ چنین باتری هایی استفاده شوند. همانطور که قبلا توضیح داده شد، این باتری ها نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند تا از بروز هر گونه اتفاق ناگواری جلوگیری شود.

باتری های LiPo از مفهوم جریان ثابت/ولتاژ ثابت (CC/CV) برای شارژ استفاده می کنند.

در اینجا به نظر می رسد، اساساً هنگامی که باتری را به شارژر وصل می کنید، در ابتدا نرخ شارژ ثابت را تا زمانی که باتری به ولتاژ خود برسد حفظ می کند. و هنگامی که باتری به حداکثر ولتاژ خود می رسد، ولتاژ در آن نرخ حفظ می شود و کوانتوم جریان به آرامی و پیوسته کاهش می یابد.

همچنین شارژرهای سازگار با باتری لیتیوم پلیمری دارای ویژگی خاصی در بالانس هستند، یعنی نه تنها باتری را تا اوج خود شارژ می کنند، بلکه تعادل بین ولتاژ هر سلولی که به سری متصل شده است را حفظ می کنند. این به عملکرد بهینه باتری کمک می کند. متعادل کننده های زیادی در بازار موجود است، با این حال، خرید شارژری که دارای متعادل کننده داخلی باشد، هم مقرون به صرفه است و هم کارآمد است و شارژرهای سازگار با LiPo از این ویژگی برخوردار هستند.

برای کاربر بسیار مهم است که اطمینان حاصل کند که باتری های لیتیوم پلیمری به خوبی متعادل هستند، به این معنی که هر سلول متصل شده در این سری در همان ولت حدود 3.7 ولت است. به طور مشابه، در حین شارژ کردن یک باتری، هر سلول از آخرین ولتاژ خوانده شده شارژ می شود، در حالت استراحت است.

به عنوان مثال، اگر یک باتری بسته 4S مورد استفاده قرار گیرد، جریان بیشتری می کشد و پایه ها نیز با سرعت بیشتری می چرخند.

چرا این همه را به شما نشان می دهم؟ دلیل آن این است که اگر کسی بخواهد جریان بیشتری را از باتری خارج از توانایی خود جذب کند، ظرفیت ولتاژ آن به زودی کاهش می یابد. همچنین منجر به از بین رفتن محتوای شیمیایی باتری می شود که حتی می تواند مدت زمان باتری را کاهش دهد.

هیچ موردی وجود نداشته است که باتری لیپو در حین ذخیره سازی شعله ور شود. حوادث آتش سوزی مربوط به باتری های LiPo اغلب در هنگام شارژ یا تخلیه باتری اتفاق می افتد. اکثر مشکلات باتری در هنگام شارژ رخ می دهد و خطا معمولاً بر عهده شارژر یا شخصی است که آن را اداره می کند. این همیشه اتفاق نمی افتد، اما اینها عوامل رایج در اکثر موارد آتش سوزی باتری LiPo هستند.

از این حوادث درس هایی می توان گرفت. ابتدا، کاربران باید روی یک شارژر با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنند تا دلیل آتش سوزی نشود. دوم، اپراتور شارژر باید یاد بگیرد که چگونه آن را به درستی کار کند. یک انتخاب عالی برای باتری LiPo شارژر آنهایی است که دارای چک های داخلی هستند. این نوع شارژر باتری به کاربر اجازه می دهد آن را به درستی پیکربندی کند.

تخلیه

از آنجایی که طول عمر باتری های لیتیوم پلیمری طولانی تر است و آنها قدرت بیشتری را ارائه می دهند، در صورت عدم استفاده صحیح از باتری ها، خطر آتش سوزی و انفجار دائمی وجود دارد. همانطور که قبلا بحث شد، مقاومت داخلی بالاتر به مقدار بالاتر گرمای تولید شده اشاره دارد. اکنون، هنگامی که گرما تولید می شود، به شکل اکسیژن آزاد می شود که یک گاز قابل احتراق است و در نتیجه منجر به آتش سوزی می شود.

بنابراین، اگر شارژر شما از آن پشتیبانی می‌کند، ترجیح داده می‌شود که ردیابی میزان مقاومت داخلی را روی شارژر نمایش دهید. با این حال، این یک ویژگی نادر است و فقط در شارژرهای گران قیمت یافت می شود، همه نمی توانند آن را بپردازند. بنابراین، یکی دیگر از راه های ساده تر برای پیگیری مقاومت داخلی این است که گهگاه باتری را چک کنید.

اگر مقاومت داخلی بیشتر باشد، باتری به دلیل تجمع اکسیژن کمی متورم می شود. این روشی است که باتری به شما می گوید پایان آن نزدیک، زودرس یا به موقع است و به نفع شماست که آن را دور بریزید.

شارژ باتری LiPo ایمن است اگر و فقط شما دستورالعمل ها را دنبال کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. باتری های LiPo قبل از خاموش شدن بیش از صد چرخه دوام می آورند، بنابراین شارژ و استفاده مناسب توصیه می شود.

منحنی تخلیه برای سلول لیتیوم پلیمری

 

ذخیره سازی

یک واقعیت نسبتاً عجیب و در عین حال جالب در مورد باتری های لیتیوم پلیمری این است که آنها را نباید به طور کامل شارژ کرد زیرا ممکن است از این طریق آسیب ببینند. بهینه است که سلول ها در دمای اتاق نگهداری شوند و در هر بار اجرا کمی شارژ شوند. در زمان‌های قبل، مردم باتری‌ها را تا زمانی که کاملاً شارژ می‌شدند شارژ می‌کردند و سپس تا آخرین بیت از آن استفاده می‌کردند و دوباره آن‌ها را کاملاً شارژ می‌کردند.

این تمرین درستی نبود. بهترین و صحیح ترین روش این است که همیشه سطح ولتاژ را ثابت نگه دارید. این به باتری آسیب نمی رساند و به استفاده از آن برای حداکثر زمان کمک می کند.

آنچه باید در مورد باتری لیتیوم پلیمری در نظر داشته باشید:

  • هرگز باتری LiPo آسیب دیده را شارژ یا دشارژ نکنید، استفاده نکنید یا آن را دور بیندازید. همیشه عاقلانه است که چنین باتری هایی را به مراکز تعمیر یا تولیدکنندگان ببریم تا آنها بتوانند بهترین کار را برای باتری ها انجام دهند.
  • از خرید باتری های LiPo دست دوم خودداری کنید زیرا وضعیت واقعی چنین باتری هایی را نمی توان دقیقاً دانست.
  • همیشه از شارژر و متعادل کننده سازگار با LiPo برای شارژ و دشارژ استفاده کنید. بسیار مهم است که تمام سلول های متصل به سری باید در یک سطح ولتاژ متعادل باشند زیرا اگر ولتاژ سلول های مختلف بیش از حد از یکدیگر منحرف شود، ممکن است باتری ناپایدار شود.
  • هنگام شارژ، تخلیه و ذخیره سازی، توصیه می شود تجهیزات ایمنی را همیشه در دسترس داشته باشید تا برای هر گونه آتش سوزی یا انفجار به خوبی آماده باشید. تقریباً غیرممکن است پیش‌بینی کنید که چه زمانی باتری کاملاً شارژ شده یا چه زمانی تخلیه می‌شود، بنابراین نمی‌توان با اطمینان از بروز هرگونه اتفاق ناگواری جلوگیری کرد.
  • برای نگهداری باتری های LiPo، همیشه از ظروف ضد حریق استفاده کنید.
  • اگر باتری LiPo متورم شده یا پف کرده است، باید همیشه آن را دور انداخت.
  • هرگز باتری LiPo را در هنگام شارژ بدون مراقبت رها نکنید.
  • باتری LiPo را بیش از حد شارژ نکنید.
  • هرگز پس از شارژ کامل باتری، آن را بیش از 2 تا 3 روز بیکار نگذارید.
  • باتری های LiPo باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

چگونه باتری لیتیوم پلیمری را دور بیندازیم؟

قبل از دور انداختن باتری لیتیوم پلیمری، مانند هر مشتری منطقی دیگری، باید مطمئن شوید که گارانتی باتری به پایان رسیده است و هیچ یک از مزایایی را که شرکت های امروزی ارائه می دهند، مانند تعویض یا تعمیر در صورت از بین رفتن باتری ها از دست نمی دهید. قبل از یک دوره زمانی خاص که معمولا بین 6 ماه تا 1 سال متغیر است.

در زیر اقدامات دفع باتری LiPo آورده شده است :

  • قبل از دور انداختن، اطمینان حاصل کنید که باتری تا جایی که می تواند خالی باشد. شارژرهای سازگار با LiPo دارای ویژگی تخلیه باتری نیز هستند تا بتوانند به خوبی به این هدف عمل کنند. با این حال، اگر شارژری با ویژگی تخلیه باتری‌ها ندارید، می‌توان باتری را با خالی کردن دستگاه خالی کرد، در حالی که در نظر داشته باشید که هیچ آسیبی به دستگاه وارد نمی‌شود و در طول فرآیند آتش سوزی نمی‌شود. در دسترس نگه داشتن تجهیزات ایمنی به نفع ایمن خواهد بود.
  • باتری را حداقل 24 ساعت قبل از دور انداختن کاملاً در آب نمک گرم خیس کنید. آب نمک رسانای بسیار خوبی است و به تخلیه کامل باتری کمک بیشتری می کند. اطمینان حاصل کنید که تمام سیم ها به طور کامل در آب فرو رفته اند.
  • بعد از دو مرحله بالا ولتاژ باتری را بررسی کنید. اگر تقریباً ناچیز است که نزدیک به 0.0 ولت است، می توانید باتری را دور بریزید، در غیر این صورت باید 24 ساعت دیگر در آب نمک خیس شود. روش مناسب برای تهیه محلول آب نمک این است که آب را کمی بجوشانید و سپس نمک را به آن اضافه کنید و تا زمانی که دیگر نمک حل نشود نمک را ادامه دهید. اصولاً این مرحله باید تکرار شود تا به ولتاژ 0.0 ولت مورد نظر برسد.
  • در نهایت، هنگامی که ولتاژ هدف 0.0 ولت به دست آمد، باتری های LiPo به همراه سایر زباله ها در سطل زباله ریخته می شوند. برخلاف انواع دیگر باتری ها، باتری های LiPo برای محیط زیست خطرناک نیستند.

بسیاری از شرکت ها این روزها گزینه ای برای دور انداختن باتری ها در پایان عمر خود ارائه می دهند. بنابراین، به سادگی، یک مشتری، پس از استفاده کامل از باتری در پایان دوره گارانتی، به سادگی می تواند باتری را به شرکت تحویل دهد و آنها آن را به ایمن ترین روش دور می ریزند.

نظرات کاربران
blog.leaveyourcomment
blog.joinus
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment
مشاوره و پشتیبانی